Wednesday, August 29, 2012

Belajar Dan Menerima

Belajar dan menerima. Ok.Belajar dan menerima adalah 2 proses berbeza.Pada aku kita perlu belajar terlebih dahulu kerana menerima itu memang mudah.Tapi belajar menerima itu yang susah.Tak perlu tunggu bulan untuk jatuh ke riba lagi. Dalam menerima pun kita masih perlu belajar.Belajar menghargai apa yang kita terima.Ya,ayat aku memang agak saintis sehingga aku sendiri perlu baca berulang kali untuk faham. Dalam ketidaksempurnaan kita sebagai manusia,kita sebenarnya ada satu kelebihan yang perlu dihayati oleh sesetengah orang.Iaitu kelebihan sebagai pelengkap.Lumrah kehidupan adalah saling melengkapi kan?. Dan aku telah pun belajar dan menerima.Aku harap apa yang aku belajar dan apa yang aku terima sekarang sentiasa diredhai Allah.Dan aku tak minta untuk diberi kebahagiaan oleh seseorang,tapi biarlah aku dan dia sama-sama mencari kebahagiaan.Apahal?.Jiwang?.Biasa la tu..keras selalu pun tak boleh jugak. Ok.Hari ini raut muka aku dah tak boleh simpan keceriaan yang aku rahsiakan sejak dua menjak ni.Aku dah mula kantoi dengan sesetengah pihak.Keh3..

No comments: