Saturday, February 11, 2012

Program On Air Astro


Lepas 48 jam berkerja.
Aku pulang dan tidur sekejap-sekejap.
Dengan keadaan pening kepala aku bangun dan mandi.
Bukanlah habit dan kebiasaan untuk aku tidur di waktu siang ye.

Lepas mandi,duduk kat ruang tamu dan tengok tv.
Ada rancangan pasal program On Air Astro.
Rancangan masa audition dia.

Program yang sangat bagus untuk asah bakat anak-anak muda.
Tapi apa yang aku nak cerita ni bukanlah pasal program tu semata-mata.
Tapi pasal kerenah peserta ujibakat tu sendiri.

Yang berbakat memang tak dinafikan lah.

Aku tengok audition tu seolah-olah aku tengok Raja Lawak.
Senak-senak perut aku gelak.

Aku pun tak tau la bisikan mana yang suruh diorang pergi audition tu.Haha.
Bukan nak kutuk,tapi secara jujur memang takde kebolehan dan bakat langsung.
Antara watak-wataknya ialah :

-Macam baca wasiat.
-Macam berborak dengan pendamping.
-Macam orang gila.

Hahah.Tapi apa yang aku respect kat diorang adalah keberanian diorang.
Keberanian untuk mencuba sesuatu yang baru.
Tak salah mencuba sebenarnya,tapi biarlah kena pada tempat dan tak mengaibkan diri sendiri kan.

Dah tau takde bakat,still cuba,dan keputusan dia.Haruuunnn.
Takpelah.At least korang cuba,tapi lain kali pergi la jumpa kaunselor dulu.
Cari bakat korang yang sebenarnya.

No comments: