Friday, July 2, 2010

Ujian Menaip Dan Temuduga

Pade satu pagi yg agak damai.dengan selambe aku masuk pejabat."eeekkk".bunyik pintu opis aku yg menunggu hari nak runtuh.Belum sempat aku mulakan langkah nk ke unit aku,tiba2,akak pt tempat aku menyeru nama aku.dan bermulalah sesi dialog antara kami :

pt : Faridzul!

aku : ye kak,nak belanja saye makan ke?

pt : Banyak la kau,ni ha,ada surat.

aku : Surat ape lak ni kak,xkan surat bank kot?saya baru je cadang2 nk buat loan,xkn diorang da
suruh saye bayar?.

pt : Entah,akak pon xtaw,kaw bace je la.byk tanye lak.

aku : ok kak.tenkiu.

Sebaik saja aku dapat surat 2,aku bukak,dan dalam surat 2 dinyatakan supaya aku pergi ke ujian menaip untuk jawatan yg aku apply 2 bulan lepas.Dengan seronok aku pon set reminder kat hp aku.Aku mula2 ingat just ujian menaip je.Tanpa ragu2 la aku hiraukan surat 2 dan terus pergi pada tarikh yg ditetapkan.Tapi bila tiba harinya...

Aku Termanggu membaca soalan.

Rasa Nak terkeluar anak mate ni.

Die suruh aku buat slideshow dan Excel.

Untuk pengetahuan umum,aku da lame x maen menatang haram 2 dan bile aku kaji balik,last aku usik benda 2 adalah pada tahun 2006 yakni ketika aku masih menuntut lagi,dan hari ini ,2010,aku lupa semuanya.Nasib baik la benda 2 cuma cover 10% je.90% lagi mase interbiu.Dan bila hari temuduga,nasib baik aku dapat jawab sume dengan hensemnya.untung mlm sblum interbiu 2 aku study ckit.sampai alamat ahli majlis pon aku hafal.Fundi.




No comments: