Tuesday, August 18, 2009

Tauke Yamaha 2 Ajak Aku Jadi Share Partner

Tajuk kt atas bukanlah tepat untuk blog yg aku nk type ni.tp mungkin ckit2 kot.yaa.
inilah kesah aku.semalam aku telah berjaya menerima sepucuk surat dari seorang pegawai JPJ kt hentian kajang.aku seronok..
Tengah syok2 aku drive amik sorang foreigner nk g ujian undang2.die pakai selipar(abah die suku sakat ketua JPJ,2 yg xpayah pakai kasot time test).Aku drive sebuah kenderaan mewah yg biase sekolah memandu gunakan,perodua kancil.sampai kt selekoh(aku cite ktne pon bkn korang taw),sedang aku menarik brek tangan dan membuang gear kepada gear berat(drift),tiba2 kelihatan seorang makhluk aneh berpakaian serba terang dan bertopeng mulut bagi mengelak wabak penyakit melambai2 tangan dan menahan aku.
Dengan muka penuh berpengalaman aku pon berhenti.maka bermulalah dialog antara aku dgn makhluk aneh td :

JPJ : Aii bang,nk g ngaja ke?

AKU : Eh,xdela bang,anta calon je.

(die pon g kt dpn keta dan nampak stiker JPJ )

JPJ : lawa stiker?(time ni muke die mcm stokin,bodo sial).

AKU : Heheh,bos saye yg tampal 2(cheat 2 win)

JPJ : Bak neh lesen kaw..

(dengan muke tenang aku bukak beg silang aku dan amik dompet dan trus kuarkan lesen)

Dan lepas 2 aku kene saman,sebab ape aku xleh nk bgtaw atas permintaan pihak media.


Dan lepas 2,tauke Hong Leong yamaha ajak aku jd share partner die.
kerani die call aku dan tanye

"incik mohamad faridzul aaa..bila maw baya down payment kasik habis?"

No comments: