Monday, November 7, 2011

Petak

Kata orang kita kena jadi berani untuk meluahkan sesuatu pada orang yang kita suka.
Jadi berani?.Mungkin senang.
Tapi berani untuk meluahkan tu bukan satu perkara yang mudah untuk aku.

Kalaulah korang kat tempat aku,mungkin korang akan faham.
Apapun,terima kasih banyak-banyak pada kawan-kawan yang selalu bagi semangat.
Nasihat korang aku akan ingat.

Statement 1 : Kalau kau lambat,kau melepas mock..

Jodoh tu rahsia ALLAH.
Jadi,biarlah kalau aku melepas sekalipun.
Tak semua perkara kita boleh luahkan macam tu je.
Mungkin aku ni terlalu selesa dalam zon aku.
Mungkin aku ni terlalu memikirkan perasaan orang.
Aku tak suka orang rasa terdesak untuk bagi jawapan 'YA'.
Mencintai tu memang agak mudah.
Tapi nak menjaga perasaan mencintai tu susah.
Lebih susah kalau kita seorang yang berjuang untuk semua tu.
Betul ke orang yang kita cinta tu mencintai kita jugak?.
Betul ke jawapan 'Ya,saya sudi' tu datang dari hati yang ikhlas?.

Statement 2 : Kau tak cakap,macam mana kau nak tahu?.

Tak semua perkara kita nak kena cakap.
Aku rasa orang akan tahu jugak tujuan kita yang sebenarnya.
Kalau aku nak kena cakap sekalipun,aku perlukan masa yang sangat sangat sesuai.
Dan kalau aku cakap,tiba-tiba jawapan yang aku harapkan tu jadi sebaliknya?.
Rasa-rasanya perhubungan yang mesra macam sekarang ni akan kekal tak?.
Semestinya TAK la kan?.
Bila dah TAK,memang susah la aku untuk dekat lagi dengan orang yang aku suka tu.

Statement 3 : Perempuan suka lelaki yang gentleman.

Perempuan selalu cakap 'Lelaki semua sama!'
Tapi aku cakap,tak semua perempuan sama.
Aku kenal dia,sangat lain ok.
Maksud aku dia tak lah sempurna sangat.
Tapi aku kenal dia macam mana orangnya.
Dan untuk jadi gentleman pada dia ni rasanya bukan compulsory pun.

Statement 4 : Dah tu sampai bila kau nak diam?.Kesian dia,dia tak tahu pun perasaan kau kat dia.

Aku akan terus ikut rentak dia.
Dalam masa yang sama aku akan terus jadi diri aku.
Kalau betul dia jodoh aku,mesti dia takkan jauh dari aku.
Aku taknak dia jauh dari aku untuk masa sekarang ni.
Aku dah biasa dia ada dengan aku sekarang ni,walau sebagai kawan.
Aku taknak dia pergi dari aku.

Jadi,3 perkataan magis tu bukanlah sesuatu yang senang untuk aku luahkan.
Kepada yang berkenaan,kalau betul kamu suka lelaki yang gentleman,maaf,saya tak ada karakter tu untuk kamu.Bukan sebab ego saya,sebab saya tak nak kamu jauh dari saya,bila kamu betul-betul jadi milik saya nanti,pasti saya akan belajar jadi gentleman dari kamu,untuk kamu.

No comments: