Friday, January 21, 2011

Denggi-Part.1

Lepas aku rasa demam dan sejuk badan.aku dah nekad.aku memang kena batalkan ekspidisi Broga Hill buat kali keduanya.Dan masa aku buat je keputusan 2.telinga aku mula terngiang2 maki hamun kawan2 yg menusuk sampai ke onyang 2.pedih 2.tapi apo boleh buat.aku demam.

Ok.1st trip kami di batalkan sebab aku dah dapat kerja dan pada masa yg kami akan ke Broga,aku dipanggil untuk menghadiri mesyuarat dan masa 2 lah aku rasa nak demam.Bomoh siam pun xnak buat mcm aku taw.demam tapi masih nk meneruskan niat ke Broga Hill 2."kok dah kono togur ngan bunian kang..langsung ke gaung..".

Ahad pagi 2 aku mintak tlg akak aku hantar aku g klinik,sebab aku mmg xlarat nk menunggang,memandu,mengemudi,mahupun melayar apa saja jenis kenderaan.antibodi aku jadi sgt lemah spt kanak2 yg x dilindungi oleh imunisasi.keh3.

Tiba je kat klinik,doktor tu suruh aku pegi Hospital Kajang utk cek darah.takut denggi.bila dah dengar denggi,baru la teringat pesan Pak Nil kt TV.tp rumah aku mmg bersih,sbb aku kan bekas pembantu kesihatan.keh3.Bilo je aku cek darah kat spital,dia kata xde ape dan dia bg ubat pas2 halau aku balik.

Maka.Terperaplah aku kat rumah sampai hari Selasa.Nak dijadikan cerita,hari Isnin 2 sepatutnya hari pertama aku kerja kat tmpt baru,tp time2 2 la demam ni nak dtg.Demam makin teruk.muntah2.makan xselera.Selasa petang 2 aku pergi balik spital kajang utk cek darah dan kali ni doktor 2 cakap kt aku.."dik,tahniah,kompem denggi."

No comments: