Monday, July 26, 2010

Baju Raya Kau Warna Ape Tahun Ni?

Sekarang ni dah bulan 7.pertengahan bulan 7.Dimane Semua duit gaji,duit poket,duit tabung termasuk la duit dalam buku TING aku dah habis aku joli katak kan.So,aku tabah mengharungi hidup ni dengan modal yang sangat sedikit.hari demi hari aku bertemankan Gudang garam nusantara berwarna hijau.2 je aku mmpu sementara nak gaji ni.

Bila dah xde duit ni mula la fikir nak brenti rokok la..nak g keje naek basikal..sekaligus menyihatkan badan..tengahari xnak makan..leh diet..Tapi 2 semua cuma fikiran aku je.Hakikatnya aku merokok 2 kotak sehari..naek kuda merah berpetrol g keje..dan makan nasi goreng usa di tengahari.Usaha aku sia2.

Masa balik kerja semalam,aku selak kalendar..ahh.tinggal kurang 2 minggu nak puasa.aku tambah polak..menurut pengalaman aku selama aku hidup dan bekerja ni,bulan puasa paling banyak pakai duit..Rutin dia..petang kang nak g baazar..beli lauk pauk,kuih muih,buah buahan,murtabak,roti john,x ketinggalan jugak selipar jepun.sebab mase terawih selipar aku kene rembat.2 belum kira malam nnti.nk lepak jumpe kawan2..minum2..rokok2..pas2 dapat SMS. "kang balik tolong beli roti dengan susu."untuk stok sahur.

Dapat lak menjelang nak raye.lagi bagak la aku boros..beli baju raye..kalo g downtown 2..habis sume aku tawaf..ade yg jual baju batman la superman la.tapi baju yang paling aku geli adelah baju yg ada caption bodo2 macam "Saya Sailang Mak Awak","Mak Awak Scandal Saya","Bapak Saya Ada Motor",mcm bodo da aku tengok.

Tapi taun ni aku ade azam.puasa penuh.insya allah.Taun ni jugak aku malas nak g downtown lagi..lautan manusia..kesian aku tgok budak2 kecik..nenek2..xlarat berhimpit2 kat sane..dng asap rokok..asap shisha..sate..bas..kilang..bau mulut pakcik jual silver..bau kaki brader bundle..huh.,taun ni aku g butik je..tgok lak mcm ne duit aku baraii..hehe

No comments: