Thursday, November 4, 2010

Revolusi Fesyen

Kepada sesiapa yang lahir pada pertengahan 1980 an dan awal 90 an, cuba ingat balik zaman korang kecik-kecik sampai la korang dah pandai menderhaka hari ni.haha. ada perubahan fesyen yang berlaku. bukan la kejutan budaya tapi ia seakan-akan 'trend' masa itu.

1994 - Masa ni umur aku 6 tahun. aku tadika dekat Holy Family Kajang. aku ingat lagi uniform dia serius mmg x bole blah. dah macam power rangers hijau. Waktu ni kasut yang paling mendapat tempat di hati kanak² seusia aku masa tu adalah kasut kiko dan jam tangan berpenutup macam power rangers.

1995-1998 : waktu ni seingat aku jam Boy London yang paling top sekali.kalo kene air boleh tukar warna tu.hehe.

1999-2000 : Zaman ni Tomok dengan kawan² dia dah menempah nama di persada seni.secara tidak sengaja.musim rambut belah tengah menjadi igauan kami.

2001-2005 : Tergila-gila kan budak underground,hip hop.haha.sanggup x makan kat sekolah sebab nak beli seluar baggy.

2006-2008 : Masa zaman menuntut di IPT.Waktu ni baju yang bercorak terang dan murah memang menjadi pilihan.Bundle dan uptown adalah tempat yang paling sesuai.

2009- kini : Dah mula bekerja dan mula memakai pakaian dari butik.hehe.berlagak macam orang ado².sekali beli sebulan tak makan.


p/s : taun depan pakai jubah jela.heyy.jgn berani sgt farid..

No comments: